Να αντισταθούμε στο άδικο της καθημερινότητας

Οι εκπρόσωποί μας στην πολιτεία δεν φαίνονται να μας εκπροσωπούν με σκοπό την ικανοποίηση των συμφερόντων των πολιτών, μάλλον το αντίθετο κάνουν.

Κυκλοφορεί ευρύτερα το συμπέρασμα πως τίποτε δεν μπορούμε να κάνουμε για να φτιάξουμε την κοινωνία μας και κατά συνέπεια την ζωή μας καλύτερη. Ακούς συχνά να σου λένε: «Οι “μεγάλοι” έχουν κάνει τα σχέδια τους, χωρίς να μας υπολογίσουν κι εμείς απλά είμαστε τα πιόνια των προθέσεών τους». Από την άλλη ακούς «ζωή χωρίς αγώνα είναι ζωή χαμένη». Κάπου στη μέση ας σταθούμε.

Τον κόσμο δεν μπορούμε να τον αλλάξουμε αλλά μπορούμε ν’ αλλάξουμε τους εαυτούς μας. Εξάλλου όσοι έχουμε ερωτευτεί κι έχουμε αγαπήσει στη ζωή μας πιθανότατα το έχουμε κάνει.

Διαβάζοντας κάποιος, σε έγκυρο ρεπορτάζ ελληνικό ή διεθνές, για τον τρόπο που ξεπουλιέται η δημόσια περιουσία, το 2014 στην Ελλάδα, μπορεί να υποθέσει πως οι διαχειριστές της απλά δεν προασπίζονται το δημόσιο συμφέρον. Πουλιέται σε τιμή 2 και 3 φορές χαμηλότερη της πραγματικής της αξίας και οι αγοραστές είναι συνήθως εταιρείες που έχουν σε βάρος τους καταδικαστικές αποφάσεις για απάτες. Αυτό από την πλευρά των κρατικών αξιωματούχων είναι παράβαση καθήκοντος και τιμωρείται. Όταν μάλιστα γίνεται κατά σύστημα η ποινή πρέπει να είναι αρκετά αυστηρή.

Η πολιτεία έφτασε στο σημείο να είναι καταχρεωμένη για ενέργειες που έχουν ελάχιστη σχέση με το κοινό όφελος. Η υπερχρέωση της πολιτείας φέρεται να έγινε καθότι οι εκπρόσωποι της πολιτείας ενέργησαν και πιθανότατα συνεχίζουν να ενεργούν σαν πλασιέδες των βιομηχανιών όπλων, των τραπεζών, των μεγαλοεργολάβων και γενικότερα των ολιγαρχών. Επομένως το καθεστώς στην Ελλάδα σήμερα έχει πολλά κοινά σημεία με τα τυραννικά καθεστώτα, όπου πολίτες δεν υπάρχουν παρά ως υποταγμένοι άνθρωποι.

Ευτυχώς όμως δεν είναι ακριβώς έτσι τα πράγματα. Υπάρχουμε άνθρωποι που αγωνιζόμαστε και πετυχαίνουμε κοινωνικές νίκες μικρές ίσως αλλά δυνατές. Τα πράγματα είναι δύσκολα, όμως κάθετι που έχει αξία κατακτιέται δύσκολα. Οι μάχες είναι σαν του Δαυίδ με τον Γολιάθ.

Πόσο άδικο είναι το γεγονός πως στα πεζοδρόμια του ιστορικού κέντρου της Θεσσαλονίκης, τα οποία μάλιστα τα χρυσοπληρώνουμε οι πολίτες της Θεσσαλονίκης, συμβαδίζουμε οι πεζοί με τις μοτοσικλέτες; Μήπως είναι δείγμα του φασισμού στην καθημερινότητα, η επιβολή της μοτοσικλέτας στο πεζοδρόμιο; Μήπως κάτι μπορεί ο καθένας μας να κάνει για να σταματήσει αυτή η αδικία που υποβαθμίζει καίρια την ποιότητα ζωής μας και πλήττει την ψυχική και σωματική μας υγεία;

Όσο εμείς δεν διαμαρτυρόμαστε για τα πράγματα που μας ζημιώνουν τόσο αυτά θα παραμένουν και πιθανότατα θα αυξάνονται. Όσο απαιτούμε μια δίκαιη κοινωνία, με το λόγο και τα έργα μας, τόσες περισσότερες πιθανότητες έχουμε να την πλησιάσουμε. Μπορούμε διαρκώς ν’ απαιτούμε ώστε να εφαρμόζονται τ’ αυτονόητα.

«Ψωμί, Παιδεία, Ελευθερία η χούντα δεν τέλειωσε το ’73»*.

Χρίστος Καλλίτσης

*Σύνθημα σε διαδηλώσεις σε πόλεις της Ελλάδας κατά την τελευταία τετραετία.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s